Verslag EK Sofia 2017 ( lisa v/d Wijngaart )

Geplaatst op 29-04-2017.

Verslag EK Sofia 2017

18010270_1314628305269062_4283317065719787225_nDinsdag 18 april: Om 10:15 uur vertrok het vliegtuig richting Sofia-Bulgarije. Op Schiphol hadden we met z’n alle de super coole sweater aan die we hebben gekregen van Reginald. We vlogen niet met heel het team in 1x tegelijk omdat er geen genoeg plek in het vliegtuig was. Eenmaal aangekomen op het vliegveld in Sofia gingen de ouders naar hun hotel en de deelnemers moesten eerst nog een klein uurtje wachten tot de bus ons op kwam halen. De busrit naar het hotel was erg kort en na een kwartiertje zaten we al in het hotel waar iedereen benieuwd was naar de kamerindelingen. Nadat we de koffers hadden uitgepakt trokken we onze sportkleding aan en gingen we voor het hotel op de parkeerplaats trainen. Helaas ging Daphne door haar enkel waardoor ze een blessure op liep. Na het trainen schoven we gelijk aan tafel voor het avondeten die we helaas niet al te lekker vonden.

Woensdag 19 april: Al vroeg moesten we beneden zijn voor het ontbijt. Na het
ontbijt kwamen de ouders even langs en maakte we 17952498_1315726585159234_5386669819747624656_nons klaar voor de weging. Wij waren om 10:00 uur aan de beurt, gelukkig was iedereen op gewicht! Meteen na het wegen gingen we met de metro de stad in waar we kort even wat rond hebben gelopen. Eenmaal terug in het hotel waren we voor het eten nog even gaan trainen in de lobby van het hotel. Na het avondeten werden er nog een aantal dingen besproken voor de volgende dag en we moesten niet al te laat gaan slapen want de volgende dag begonnen de eerste wedstrijden.
Donderdag 20 april: Vandaag weer vroeg op en na het ontbijt moesten we wachten op een busje die ons naar de zaal ging brengen. Het busje kwam iets later dan verwacht maar gelukkig waren we op tijd in de zaal. Er was een openingsceremonie en daarna mochten Jackie en Cody met de vlag lopen. Tussendoor moesten een aantal deelnemers al opwarmen omdat hun poule gelijk ging beginnen. Vandaag waren de deelnemers voor tuls en springen aan de beurt. Rens heeft het 18033284_1316794688385757_355731467644015084_nheel goed gedaan maar verloor de eerste ronde. Sam was goed op weg maar viel net voor de prijzen eruit. Cody liep erg goed maar kwam jammer genoeg niet door naar de 2e ronde. Bo liep haar tuls super goed maar verloor hierbij van haar tegenstander. Mitchell won de 1e en 2e ronde maar viel in de 3e ronde net voor de prijzen eruit. Met springen heeft Mitchell zijn best gedaan maar is helaas geen prijs. Na de wedstrijden gingen we met het busje met een gezellige SWALLALA zweer terug naar het hotel. Na het eten gingen de deelnemers vertellen hoe hij/zij het vond gaan en gingen we weer vroeg ons bed in voor de volgende dag.

Vrijdag 21 april: Na het ontbijt begonnen mijn zenuwen al een beetje op te komen, 17952992_1368814979851944_2716332050290824318_nwant vandaag was de dag dat ik eindelijk mocht sparren. Ik was pas rond 16.00 uur aan de beurt en tijdens de lunch kreeg ik hierdoor geen hap naar binnen. Ik won de 1e partij tegen Schotland. De tweede partij heb ik helaas verloren van Engeland die toch iets sterker was, ondanks dit heb veel van deze partij geleerd. Rens heeft met sparren erg goed gepresteerd maar kwam ook helaas niet in de prijzen. In het hotel toch maar weer even een kleine bespreking gehad over wat er goed ging en ook de mindere goeie punten.

18057154_1319487004783192_8621078325778650584_nZaterdag 22 april: Vandaag waren de senioren aan de beurt met sparren. Mitchell moest gelijk de 1e ronde tegen een pittig grote tegenstander maar heeft super goed gevochten. Cody kwam de 1e ronde tegen de huidig wereldkampioen uit Noorwegen, helaas kwam hij in de 2e helft op achterstand waardoor hij de partij verloor, maar ook hij heeft het goed gedaan.

Zondag 23 april: Vandaag was alweer de laatste wedstrijd dag. Als eerst waren ons
junioren dames team aan de beurt met sparren, het team bestond uit Saskia, SamD, Sylvana, Jackie, Pom en ik. De eerste ronde moesten we tegen Duitsla17991168_1320465724685320_5275260682969831867_nnd, iedereen kwam goed in het team gevoel en zo gingen we door naar de volgende ronde tegen Roemenië. de 3e ronde tegen Slovenië was de halve finale wat dus z
ou betekenen dat als we deze zouden verliezen we de bronze plak hadden gekregen. Maar die gedachte hadden we snel uit ons hoofd gezet want we gingen voor goud! In de finale moesten we tegen Polen. Iedereen heeft gevochten voor het team om die gouden medaille te halen. En het is ons gelukt! Wat een ongelofelijk team gevoel krijg je daar van. Ik ben super trots d
at we zo ver zijn gekomen. Tijdens onze finale begonnen de senioren heren team met sparren. Deze wedstrijd heb ik helaas niet allemaal kunnen zien maar ik heb mee gekregen dat ze goed hun best hebben gedaan. Als afsluiter van deze dag, hebben we lekker gegeten bij de chinees. Terug in het hotel gingen de senioren naar de afterparty en de junioren pakte hun koffers alvast in voor de terug reis.

Maandag 24 april: Na een korte nacht reden we met de bus naar het vliegveld. Met slaperige hoofden kwamen we aan in Nederland en was het weekje EK jammer genoeg alweer voorbij.

Ik wil alle coaches, team leden en supporters bedanken voor deze gezellige en leerzame week. Ik heb erg genoten van mijn eerste deelname aan het EK. Nu maar weer voorbereiden voor de Holland Cup.