Lees hier de ervaring van Lisa v/d Wijngaart op het EK 2018!

Geplaatst op 23-04-2018.

Verslag EK 2018 Lisa van der Wijngaart

Dinsdag 10 april: Eindelijk was het dan zo ver! Samen met Sam, Pom & Yra vloog ik naar het vliegveld
Graz waar we de bus namen naar het hotel. Na een halfuurtje kwamen we aan in het hotel en moesten we een aantal uren wachten op de rest want we vlogen met verschillende vluchten. Toen we helemaal compleet waren werden de kamers verdeeld en hadden we even de tijd om boodschappen te doen en uit te rusten op de kamer. Na het avond eten hadden we een kleine bespreking voor de volgende dag en kregen we super coole shirtjes van Reginald als cadeau. Wat een verrassing!

Woensdag 11 april: Na het ontbijt gingen we met z’n allen met de bus richting de weging. Om  10:30 30743581_10216379738756510_7699253028424501967_n

uur waren wij aan de beurt. De ouders verbleven dicht bij dus die kwamen even langs en na een klein uurtje wachten mochten we eindelijk wegen. Iedereen was gelukkig op gewicht! Gelijk na de weging werd er een leuke team foto gemaakt en mochten we de stad in om iets leuks te gaan doen. Ik ben met een groepje naar een groot winkelcentrum gegaan waar we soieso eerst langs de McDonald’s zijn gegaan ;). Na het avondeten gingen we vroeg naar bed want de volgende dag begonnen de eerste wedstrijden.

Donderdag 12 april: Vandaag werden we na het ontbijt naar de zaal gebrachIMG_5367t waar de opening ceremonie plaats vond. Tussen door moesten een aantal deelnemers alvast opwarmen omdat zij gelijk aan de  beurt waren. Vandaag waren de deelnemers voor tuls aan de beurt. Sam heeft het erg goed gedaan maar helaas verloor ze haar 1ste ronde tegen
Noorwegen. Daphne was super goed op weg maar jammer genoeg viel ze net de ronde voor de prijzen er uit tegen Noorwegen. Cody heeft de 1ste ronde gewonnen maar hij redde het helaas niet naar de 2e ronde en verloor zijn 2e ronde van Noorwegen. Bo deed het ondanks haar knie blessure super goed, ze won haar rondes naar de halve finale, jammer genoeg verloor ze deze maar ze heeft een mooie bronzen medaille behaald.

Vrijdag 13 april: Vandaag was ik eindelijk aan de beurt, ik had er super veel zin in maar toch was ik
erg zenuwachtig. De 1ste en de 2e ronde won ik tegen Tsjechië en Rusland. Ik moest nog 1 ronde winnen om in de halve finale te komen en ook deze won ik tegen Ierland. De halve finale verloor ik tegen Slovenië waardoor ik eindigde op de 3e plaats. Sam begon haar partij super goed maar in de laatste minuten kreeg ze heel erg last van haar knie blessure, er werd geadviseerd om te stoppen maar toch wilde ze haar partij uit vechten en heeft deze gewonnen.

Zaterdag 14 april: Om 8.00 uur werden we weer opgehaald met de bus 31046369_537899303272944_7977426655922618368_nom naar de zaal te gaan, vandaag waren de senioren aan de beurt met sparren. Cody heeft een super goede 1ste ronde gevochten en won deze met volle overtuiging. Zijn 2e ronde verloor hij helaas omdat zijn tegenstander net iets sterker was voor deze keer. Roy vocht zijn 1ste ronde tegen een sterke Engelse tegenstander en hij heeft deze ronde jammer genoeg verloren. Na de wedstrijden was er een gala waar een aantal finales werden gehouden. Onze Sabum Rory was mat scheidsrechter op het gala! Trots op onze superscheids 😉

Zondag 15 april: Het was alweer de laatste wedstrijddag. Vandaag waren Bo en ik aan de beurt met 30712391_10216379734956415_5761663501795580349_nteam sparren, ik was al vroeg in de ochtend aan de beurt dus we moesten gelijk opwarmen. Onze eerste tegenstander was Rusland, al een aantal keer hebben wij van hun gewonnen maar helaas is het ons dit keer niet gelukt. Bo mocht deelnemen aan het senioren dames team, de 1ste ronde wonnen ze van Noorwegen. Ook de 2e en de 3e rondes wonnen ze waardoor ze in de finale kwamen tegen Ierland. Ze hebben erg goed staan vechten maar helaas was met één puntje verschil wonnen de Ieren waardoor de dames eindigde op een mooie 2e plek.

We sloten de laatste dag af met een afterparty die voor de junioren gehouden werd in de Barada center.

Maandag 16 april: Na een erg korte nacht stonden de ouders om 09:30 uur bij ons hotel want om 30714330_1866249073419729_5812433263775449088_n10:00 uur werden we met een bus naar het vliegveld gebracht. We moesten 2 uurtjes rijden maar gelukkig vloog te tijd voorbij door de leuke muziek ik de bus. Eenmaal aangekomen op het vliegveld hadden we een kleine vertraging waardoor we iets later op Schiphol aan kwamen dan verwacht. Helaas was hier het weekje EK alweer voorbij..

Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad en ik wil de trainers, coaches, teamgenoten en supporters bedanken voor deze super leuke en leerzame ervaring! Nu weer hard trainen voor de Holland Cup 2018!
Hebben jullie je al ingeschreven? Een toernooi om niet te missen!

Groetjes Lisa van der Wijngaart,

PS. Natuurlijk doen we met elk verslag “wist je dat…….. ” – Hieronder nog wat leuke weetjes!
– Wist je dat Sabum Tim dacht ik neem lekker een vroege vlucht naar Slovenië, dan heb ik nog de hele dag daar… helaas moest die de rest van de dag op het vliegveld op de rest wachten.
– Wist je dat Bo als enigste in de busreis van Kroatië naar Slovenië haar paspoort niet bij zich had… OOPS….. die zat nog in de koffer onderin de bus…….. Daar was de buschauffeur ook heel blij mee……
– Wist je dat Lisa Senior (moeder van Lisa) zo zenuwachtig was om lisa te zien sparren dat ze het verschil tussen ” semi final ” en ” kwart finale ” niet meer wist?!
– Wist je dat appelmoes en hagelslag meenemen iets normaals is geworden voor de nederlandse selectie? ze Kunnen bijna een supermarkt beginnen!
– Wist je dat Lisa binnen 5 minuten al haar hotel pasje kwijt was en deze pas in Nederland weer heeft gevonden?!
– Wist je dat IEDEREEN een mooie RODE mightyfist tas gesponsord heeft gekregen…. Iedereen stopte kleding in de verkeerde tassen, tassen kwijt of verwisseld… OOPS!
– Wist je dat Sabum Rory het zo geweldig vond om in de finale gala te staan dat hij meteen een verlenging, nog een verlenging en golden point kreeg! Mooi podium tijd!